רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / ערוץ DIY ישראל / FIX עם שיר מורנו / אימון DIY: טיפים למתאמן המתחיל

אימון DIY: טיפים למתאמן המתחיל

מתאמנים מתחילים? כך תבנו בעצמכם אימון אישי שיתאים לצרכים שלכם. מתוך מגזין Fix

רבים מאיתנו חולמים להיות בשיא בכל הקשור לאימון גופני, בין אם זה לצורך השגת הגוף החלומי, או לצורך הכנסת אנרגיה וחוזק לגוף. יש כל כך הרבה מידע בנושא ברשת, ואפשר בקלות להתבלבל בדרך אל המטרה. הנה כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם להגיע לשם.

אימון נכון מהצעד הראשון

ראשית עלינו להציב מטרה. תחילת אימון ללא מטרה תגדיל את סיכויי הנשירה שלנו מהתהליך. הצבת מטרה סופית, עם בניית יעדים בדרך, תקל עלינו גם בבחירת סוג האימון וגם בהתמדה עיקשת בו. אישה אחרי לידה שרוצה להתחזק ולהתחטב, זו דוגמה למטרה, כמו גם בחור צעיר שרוצה לרוץ 10 ק"מ במרתון הבא. אם קיימת בעיה רפואית ואתם רוצים לבצע פעילות גופנית כדי לשפר את המצב הבריאותי שלכם, גם זו מטרה ראויה.

אחרי שסימנו מטרה, צריך לבנות מדרגות בדרך להצלחה. לשם כך יש לנו שתי אופציות: לבחור מאמן שילווה אותנו בתהליך או להתאמן לבד.

איך בונים אימון DIY אישי?

אם בחרנו באימון DIY אישי לעצמנו, הייתי ממליצה לבחור מכל ענפי הספורט אחד אותו אתם הכי אוהבים. ספורט חייב להיות מהנה וחוויתי, ולכל אחד יש משהו בעולם הספורט שיכול לגרום לו הנאה, לפחות בסוף האימון. למתאמנים המתחילים הייתי ממליצה להתחיל בבניית תשתית אירובית, שהיא הבסיס לכושר גופני. פעילות אירובית יכולה להיות הליכה, שחייה, ריצה, רכיבה, ריקוד, סטפר ועוד.

כמו כן, נתקלתי בהמון מתאמנים שבתחילת דרכם נבוכים לצאת מהבית. להם הייתי ממליצה להשתמש ביוטיוב או ברשתות אחרות, שם ניתן למצוא רפרטואר של אימונים מדהימים מכל הסוגים. אני למשל מעלה באינסטגרם אימוני כושר קצרים שניתן לעשות בכל מקום ללא ציוד.

 

מה עושים אחרי שבונים תשתית אירובית?

לאחר בניית התשתית האירובית, הייתי ממליצה לכל מתאמן ומתאמנת להתמקד ספציפית במטרה. אם רצונכם הוא לרדת במשקל, מומלץ להתחיל אימוני התנגדות-אנאירוביים שיעלו את מסת השריר, ובכך בהתאמה הגוף ישרוף יותר שומן. לעומת זאת, אם מדובר באישה לאחר לידה, הייתי ממליצה לה בראש ובראשונה לעבוד ספציפית על שיקום רצפת האגן וסגירת ההיפרדות הבטנית, לפני החזרה לשגרת הפעילות האינטנסיבית. אחרי שהמתאמן בחר מטרה ויצר תשתית אירובית והתמקצע במטרה שלו, חשוב מאוד להכניס את אלמנט הגיוון, כדי למנוע סיטואציה שבה שגרת האימון משעממת אותנו.

פרטנר לדרך ותזונה נכונה

המלצות נוספות למתאמן המתחיל הן למצוא פרטנר לדרך. לפעמים המוטיבציה הראשונית הולכת ופוחתת עם הזמן. כשהאימון הופך להיות חלק משגרת היום שלנו קל יותר להגיע לכדי מיצוי, במיוחד כשמתאמנים לבד. צריך משמעת גבוהה ואהבה גדולה לספורט כדי להתמיד לבד, לכן לא פעם אני ממליצה לאנשים שפונים אליי שימצאו פרטנר, כדי שיהיה להם נעים יותר להתאמן.

כדאי למצוא פרטנר לדרך. תמונה מכאן

 

טיפ נוסף חשוב מאוד בעיניי הוא לתת דגש כפול לתזונה. התזונה היא חלק בלתי נפרד משגרת האימון ומתהליך השיפור שלנו. רוב המתאמנים מרשים לעצמם לאכול פי שניים, מתוך מחשבה שזה מתקזז. זה כמובן לא נכון. לחילופין, חשוב לא להרעיב את הגוף, אלא לספק לו את כל אבות המזון ולדעת לפזר אותם נכון לאורכו של היום בהתאם לשעות האימון.

 

לטיפים נוספים כדאי לעקוב אחרי לי באינסטגרם ובערוץ היוטיוב שלה.

יצרתם אימון משלכם? אנחנו רוצים לראות! תייגו אותנו באינסטגרם diypagecoil@.

תוכלו לצפות בכתבה המלאה במגזין היומי בהגשת שיר מורנו בערוץ DIY ישראל, ערוץ 41 ב-HOT.

תמונה ראשית מכאן.

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=10971